Betingelser
Frakt/ ekspedisjon
Kjøp over kr 1 600 sendes fraktfritt med mindre annet er angitt på produktsiden.
For alle andre forsendelser har vi fast frakt/ ekspedisjon på kr 99.
Ønsker du sporing på pakken er det mulig å velge det som fraktalternativ i kassen. Det er også mulig å hente varene i butikken på Nardo Centeret i Trondheim i åpningstiden.
Partene
Selger er Papiria, Hans Baucks veg 1, 7033 Trondheim, berit@papiria.no, tlf. 995 01 759, org. nr. 914554942mva, og betegnes i det følgende som selger/ selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/ kjøperen.
Betaling
Betaling skjer med kredittkort eller debetkort, Klarna eller Vipps.
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Levering
Vi sender med Posten i løpet av 1 - 3 virkedager. Varen defineres som levert når kjøper har overtatt varen.
Angrerett/ retur
Ved kjøp i nettbutikken har du angrerett i 14 dager. Det vil si at du har rett til å returnere varene du har kjøpt. Ta kontakt med oss innen 14 dager og benytt angrerettskjemaet som følger med din ordrebekreftelse på e-post. Du må selv dekke kostnaden ved returnering av varer. Retten til retur går tapt om varen er brukt eller åpnet, eller på annen måte forringet eller ikke i salgbar stand.
Reklamasjon
Dersom du mottar ødelagte varer kan du reklamere. Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Ved reklamasjon, ta kontakt på epost berit@papiria.no.
Konfliktløsing
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt over. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Utsolgte varer
Vi etterstreber å ha en mest mulig korrekt lagerbeholdning til en hver tid. Det kan imidlertid forekomme at produkter som ligger tilgjengelige i nettbutikken er midlertidig utsolgt. Vi tar alltid kontakt dersom noe skulle være utsolgt.
Forbehold
Vi tar forbehold om skrivefeil og prisendringer.